PRAKTISK INFO

FOR BÅDE TILSKUERE OG DELTAGERE!

Praktisk info
NAVY RACE TRONDHEIM

    • Fredag 23.Mai: Hopp mot kreft

    • Lørdag 24.mai: Navy Race Kids og Navy Race OCR.

    • Mer detaljert program kommer snart!

    • Kommer snart

    • Lagnavn: For at hele laget skal havne i samme pulje, er det viktig at alle på laget legges inn med IDENTISK lagnavn. (Det er kun i ordinær klasse man kan ha lagnavn) Vær obs på store/små bokstaver, mellomrom osv.

    • E-postadresse ved påmelding: Vi anbefaler å bruke en annen mailadresse enn hotmail, da hotmail ofte siler ut våre e-poster som spam. Om du har hotmail-konto anbefaler vi at du legger inn @navyrace.no som “sikker avsender” for å sikre at du mottar viktig informasjon i forkant av løpet.

    1. Alle deltakere på Navy Race forplikter seg til å sette seg inn i reglementet, og følge det.

    2. All deltakelse er på egen risiko. Navy race som arrangør frasier seg alt ansvar for deltaker og dennes utstyr. Deltakerne bør ha forsikring som dekker dette.

    3. Løypa vil være tydelig merket, og det vil være funksjonærer som veileder gjennom hele løypa. Følg anvisninger fra disse. Funksjonærene er kledd i plagg som viser tydelig at de er våre representanter.

    4. Påmeldingen er bindende, dvs at vi ikke betaler tilbake påmeldingsavgiften hvis du ikke kan delta. Arrangørene kan foreta endringer som de anser som nødvendig, men vil informere om dette via nettside / Facebookside. Ved en eventuell avlysning av løpet, vil ikke påmeldingsavgiften refunderes.

    5. Vi har eget Navy Race Kids for barn, i aldersgruppen 4-13 år. (Les info lenger ned på siden)

    6. Navy Race er et arrangement for alle. Vi forventer god sportsånd, ser du en deltaker som trenger hjelp, så hjelp!

    7. Navy Race-deltakere som er påvirket av alkohol, eller andre ulovlige midler, vil bli diskvalifisert og bortvis. Vi anbefaler at man ikke inntar alkohol før man løper pga av sikkerhet og av hensyn til andre deltagere. Det er også mindreårige i løypa som vi må ta hensyn til.

    8. Ved deltagelse på NavyRace OCR samtykker du til at fotografier tatt av deg i tilknytning til arrangementet kan fysisk og digitalt distribueres og benyttes til promotering.

    9. Egne regler for SEAL og Elite kan leses her >>

    • Fasiliteter: Sekretariat og toaletter vil være godt merket inne på arenaen. Vannstasjon i startområder og etter 4 km.

    • Funksjonærer, sikkerhet og livreddere: Funksjonærer vil ha t-skjorter eller vester med Navy Race OCR logo på. Vi har kvalifisert sanitetspersonell (Norsk folkehjelp) på arrangementet. Det vil stå livreddere på land ved alle vannhinder, i tillegg til dykkere i vannet på utvalgte steder.

    • Klær og utstyr: Du kan gjennomføre løpet i vanlig treningstøy, men det er verdt å tenke på at du skal mye opp og ned av vannet. Da er det lurt å velge lette klær og fottøy som drenerer vann lett, slik at løpet ikke blir enda tyngre enn nødvendig. Det kan også være smart å kjøpe et par tynne gode hansker med god grepsoverflate for å beskytte hendene og få bedre grep. (Feks Mechanix-hansker er et rimelig og godt alternativ, og kan kjøpes på flere butikker, f.eks. XXL). Deltakere i SEAL-klassen trenger ikke medbringe egen vektvest, men vil få utlevert vektvest med vektplater som man benytter under løpet. (Denne låner man gratis, og returneres ved målgang)

  • Oppmøtested og tid:

    • Kommer snart!

    Viktig info:

    • Det er veldig viktig at barna er klare til start på starttidspunkt slik at vi får satt igang puljene fortløpende!

    • Foreldre/foresatte får lov til å løpe ved siden av barna og hjelpe om ønskelig. Dette gjelder begge klassene.

    • Det vil være funksjonærer kledd i Navy Race plagg i løypa (minimum 1 funksjonær på hvert hinder og flere funksjonærer underveis igjennom hele løypa) som passer på at alle løper riktig. Det vil også være spesifikk løypemerking for de ulike klassene, da løypa er noe lengre og mer avansert for de større barna.

    • Røde Kors og Redningsselskapet vil være på plass under hele løpet.

    • WC på stedet.

    Regler for KIDS:

    1. Alle deltakere på Navy Race KIDS forplikter seg til å sette seg inn i reglementet, og følge det.

    2. All deltakelse er på egen risiko. Navy race som arrangør frasier seg alt ansvar for deltaker og dennes utstyr. Deltakerne bør ha forsikring som dekker dette.

    3. Løypa vil være tydelig merket, og det vil være funksjonærer som veileder gjennom hele løypa. Følg anvisninger fra disse. Funksjonærene har t-skjorter som viser tydelig at de er våre representanter.

    4. Påmeldingen er bindende, dvs at vi ikke betaler tilbake påmeldingsavgiften hvis du ikke kan delta. Arrangørene kan foreta endringer som de anser som nødvendig, men vil informere om dette via nettside/Facebookside. Ved en eventuell avlysning av løpet, vil kun påmeldingsavgiften refunderes.

    5. Navy Race er et arrangement for alle. Vi forventer god sportsånd, ser du en deltaker som trenger hjelp, så hjelp!

    6. Navy Race-deltakere som er påvirket av alkohol, eller andre ulovlige midler, vil bli diskvalifisert og bortvis.

    7. Ved deltagelse på NavyRace OCR samtykker du til at fotografier tatt av deg i tilknytning til arrangementet kan fysisk og digitalt distribueres og benyttes til promotering.


LØYPEKART TRONDHEIM

Velkommen til Ladeområdet i Trondheim, hvor kystlinjen og landet smelter sammen til en utfordrende og unik arena for et spennende hinderløp. Hvert hinder er designet for å teste deltakernes styrke, smidighet og utholdenhet.

Med 8 kilometer å utforske og 30 hindre å overvinne, inviterer vi alle deltakere til å ta del i denne uforglemmelige opplevelsen og bli med oss i Trondheim for å skape minner, utfordre grenser og inspirere hverandre til å nå nye høyder.


LØYPEKART KIDS TRONDHEIM

Løpet gjennomføres på egen løype i samme området som voksenløpet, men med egne distanser og hindere som egner seg spesifikt for barna.

Navy Race kids er delt inn i to klasser: “MINI 4-7” år og “JUNIOR 8-13” år, og løypa og hindere blir tilpasset hver aldersgruppe. Foresatte kan også bli med i løypa for å hjelpe eller heie frem barna!

Praktisk info
NAVY RACE HORTEN

    • Fredag 1.August: Hopp mot kreft

    • Lørdag 2.august: Navy Race OCR.

    • Søndag 3.august: Navy Race Kids og Navy Race Family.

    • Mer detaljert program kommer snart!

    • Pre-race bootcamp. Det første hinderet, i år som hvert år, finner sted før startstreken. Alle deltagere SKAL derfor stille i Pre-race bootcamp i området 10 min før sin puljestart for å gjennomføre Bootcamp!

    • Oppmøtested, start og mål er ved Lokalhistorisk Senter på Karljohansvern - Kommandørkaptein Klincks vei 2.

    • Alle deltakerne som er påmeldt i klasser med tidtagning får egen startbrikke og individuell tid. Brikkene kan hentes dagen før fra kl: 17:00-19:00 og på selve løpsdagen fra kl 08:00 i sekretariatet. Brikkene må hentes senest en time før egen start på løpsdagen.

    • Parkering er på HIP (Horten industripark). Det vil være skiltet tydelig. Følg anvisning fra parkeringsvaktene på området. Det er ca tre minutters gange bort til startområdet/sekretariatet.

    • Obs: det kan bli stor trafikk, vi anbefaler deltagere og publikum som skal forlate arrangementet tidlig å parkere på utsiden av Karljohansvern, for å unngå kø.

    • Sykkelparkering ved Horten Roklubb

    • Lagnavn: For at hele laget skal havne i samme pulje, er det viktig at alle på laget legges inn med IDENTISK lagnavn. (Det er kun i ordinær klasse man kan ha lagnavn) Vær obs på store/små bokstaver, mellomrom osv.

    • E-postadresse ved påmelding: Vi anbefaler å bruke en annen mailadresse enn hotmail, da hotmail ofte siler ut våre e-poster som spam. Om du har hotmail-konto anbefaler vi at du legger inn @navyrace.no som “sikker avsender” for å sikre at du mottar viktig informasjon i forkant av løpet.

    1. Alle deltakere på Navy Race forplikter seg til å sette seg inn i reglementet, og følge det.

    2. All deltakelse er på egen risiko. Navy race som arrangør frasier seg alt ansvar for deltaker og dennes utstyr. Deltakerne bør ha forsikring som dekker dette.

    3. Løypa vil være tydelig merket, og det vil være funksjonærer som veileder gjennom hele løypa. Følg anvisninger fra disse. Funksjonærene er kledd i plagg som tydelig viser at de er våre representanter.

    4. Påmeldingen er bindende, dvs at vi ikke betaler tilbake påmeldingsavgiften hvis du ikke kan delta. Arrangørene kan foreta endringer som de anser som nødvendig, men vil informere om dette via nettside / Facebookside. Ved en eventuell avlysning av løpet, vil ikke påmeldingsavgiften refunderes.

    5. Vi har eget Navy Race for kids, i aldersgruppen 4-13 år. (Se info lenger ned på denne siden)

    6. Navy Race er et arrangement for alle. Vi forventer god sportsånd, ser du en deltaker som trenger hjelp, så hjelp!

    7. Navy Race-deltakere som er påvirket av alkohol, eller andre ulovlige midler, vil bli diskvalifisert og bortvis. Vi anbefaler at man ikke inntar alkohol før man løper pga av sikkerhet og av hensyn til andre deltagere. Det er også mindreårige i løypa som vi må ta hensyn til.

    8. Ved deltagelse på NavyRace OCR samtykker du til at fotografier tatt av deg i tilknytning til arrangementet kan fysisk og digitalt distribueres og benyttes til promotering.

    9. Egne regler for SEAL og Elite kan leses her >>

    • Fasiliteter: Sekretariat og toaletter vil være godt merket inne på arenaen. Vannstasjon i startområder og etter 4 km.

    • Funksjonærer, sikkerhet og livreddere: Funksjonærer vil ha t-skjorter eller vester med Navy Race OCR logo på. Vi har kvalifisert sanitetspersonell (Norsk folkehjelp) på arrangementet. Det vil stå livreddere (Horten Svømmeklubb) på land ved alle vannhinder, i tillegg til dykkere (Anleggsdykk) i vannet ved KNM Narvik.

    • Klær og utstyr: Du kan gjennomføre løpet i vanlig treningstøy, men det er verdt å tenke på at du skal mye opp og ned av vannet. Da er det lurt å velge lette klær og fottøy som drenerer vann lett, slik at løpet ikke blir enda tyngre enn nødvendig. Det kan også være smart å kjøpe et par tynne gode hansker med god grepsoverflate for å beskytte hendene og få bedre grep. (Feks Mechanix-hansker er et rimelig og godt alternativ, og kan kjøpes på flere butikker, f.eks. XXL). Deltakere i SEAL-klassen trenger ikke medbringe egen vektvest, men vil få utlevert vektvest med vektplater som man benytter under løpet. (Denne låner man gratis, og returneres ved målgang)

  • Oppmøtested og tid:

    • Start vil være ved målbuen ved lokalhistorisk museum.

    • Klassen 4 -7 år starter først.

    • Klassen 8-13 år starter umiddelbart etter siste pulje i klassen 4-7 år.

    • Vi anbefaler å møte opp i god tid før løpet.

    • Innen start må barn og foreldre ha orientert seg om hvor og når løpet starter.

    Viktig info:

    • Det er veldig viktig at barna er klare til start på starttidspunkt slik at vi får satt igang puljene fortløpende!

    • Barna blir ropt opp/hentet etter pulje/lag og går samlet fra møteplass til start.

    • Mini-klassen får mulighet til å fraktes over kanalen ved hjelp av tau, svømmebrett eller SUP-brett. Om noen barn ikke vil i vannet så får de muligheten til å starte på hinder nr 2 men dette må gis beskjed om før klassen starter! Så blir disse fulgt til startstedet av en funksjonær.

    • Foreldre/foresatte får lov til å løpe ved siden av barna og hjelpe om ønskelig. Dette gjelder begge klassene.

    • Det vil være funksjonærer tydelig kledd Navy Race plagg i løypa (minimum 1 funksjonær på hvert hinder og flere funksjonærer underveis igjennom hele løypa) som passer på at alle løper riktig. Det vil også være spesifikk løypemerking for de ulike klassene, da løypa er noe lengre og mer avansert for de større barna.

    • Folkehjelpa og Redningsselskapet vil være på plass under hele løpet.

    • WC på stedet.

    Regler for KIDS:

    1. Alle deltakere på Navy Race KIDS forplikter å sette seg inn i reglementet, og følge det.

    2. All deltakelse er på egen risiko. Navy race som arrangør frasier seg alt ansvar for deltaker og dennes utstyr. Deltakerne bør ha forsikring som dekker dette.

    3. Løypa vil være tydelig merket, og det vil være funksjonærer som veileder gjennom hele løypa. Følg anvisninger fra disse. Funksjonærene har t-skjorter som viser tydelig at de er våre representanter.

    4. Påmeldingen er bindende, dvs at vi ikke betaler tilbake påmeldingsavgiften hvis du ikke kan delta. Arrangørene kan foreta endringer som de anser som nødvendig, men vil informere om dette via nettside/Facebookside. Ved en eventuell avlysning av løpet, vil kun påmeldingsavgiften refunderes.

    5. Navy Race er et arrangement for alle. Vi forventer god sportsånd, ser du en deltaker som trenger hjelp, så hjelp!

    6. Navy Race-deltakere som er påvirket av alkohol, eller andre ulovlige midler, vil bli diskvalifisert og bortvis.

    7. Ved deltagelse på NavyRace OCR samtykker du til at fotografier tatt av deg i tilknytning til arrangementet kan fysisk og digitalt distribueres og benyttes til promotering.

    • Kommer du langveisfra, og ønsker å tilbringe hele Navy Race-helgen i vakre Horten? Gjennom vår samarbeidsparter Thon her i Horten har du et sted å bo på Navy Race-helgen! Velkommen til Horten og Thon Hotels!

    • Vi har også avtale med Horten Apartments. Horten Apartment tenker nytt for å kunne gi deg lave priser. Derfor har de kvittet seg med minibar, pikkolo, romservice og tv. Book et rom enkelt nå.


LØYPEKART HORTEN

I Horten danner den gamle orlogstasjonen den perfekte kulissen for en episk hinderløypeopplevelse, og hvert hinder er designet for å teste deltakernes styrke, smidighet og utholdenhet.

Med 8 kilometer å utforske og 30 hindre å overvinne, inviterer vi alle deltakere til å ta del i denne uforglemmelige opplevelsen og bli med oss i Horten for å skape minner, utfordre grenser og inspirere hverandre til å nå nye høyder.


LØYPEKART KIDS HORTEN

Løpet gjennomføres på egen løype i samme området som voksenløpet, men med egne distanser og hindere som egner seg spesifikt for barna.

Navy Race kids er delt inn i to klasser: “MINI 4-7” år og “JUNIOR 8-13” år, og løypa og hindere blir tilpasset hver aldersgruppe. Foresatte kan også bli med i løypa for å hjelpe eller heie frem barna!

information
NAVY RACE HELSINGØR

(Ps. Need info in English? Just click the UK flag in the upper corner of your screen)

    • Lørdag 23.august: Navy Race Kids og Navy Race OCR.

    • Mer detaljert program kommer snart!

    • Pre-race bootcamp. Det første hinderet, i år som hvert år, finner sted før startstreken. Alle deltagere SKAL derfor stille i Pre-race bootcamp i området 10 min før sin puljestart for å gjennomføre Bootcamp!

    • Oppmøtested, start og mål kommer snart!

    • Alle deltakerne som er påmeldt i klasser med tidtagning får egen startbrikke og individuell tid. Brikkene kan hentes dagen før fra kl: 17:00-19:00 og på selve løpsdagen fra kl 08:00 i sekretariatet. Brikkene må hentes senest en time før egen start på løpsdagen.

    • Parkering kommer snart!

    • Obs: det kan bli stor trafikk, vi anbefaler deltagere og publikum som skal forlate arrangementet tidlig å parkere på utsiden av Karljohansvern, for å unngå kø.

    • Lagnavn: For at hele laget skal havne i samme pulje, er det viktig at alle på laget legges inn med IDENTISK lagnavn. (Det er kun i ordinær klasse man kan ha lagnavn) Vær obs på store/små bokstaver, mellomrom osv.

    • E-postadresse ved påmelding: Vi anbefaler å bruke en annen mailadresse enn hotmail, da hotmail ofte siler ut våre e-poster som spam. Om du har hotmail-konto anbefaler vi at du legger inn @navyrace.no som “sikker avsender” for å sikre at du mottar viktig informasjon i forkant av løpet.

    1. Alle deltakere på Navy Race forplikter seg til å sette seg inn i reglementet, og følge det.

    2. All deltakelse er på egen risiko. Navy race som arrangør frasier seg alt ansvar for deltaker og dennes utstyr. Deltakerne bør ha forsikring som dekker dette.

    3. Løypa vil være tydelig merket, og det vil være funksjonærer som veileder gjennom hele løypa. Følg anvisninger fra disse. Funksjonærene er kledd i plagg som tydelig viser at de er våre representanter.

    4. Påmeldingen er bindende, dvs at vi ikke betaler tilbake påmeldingsavgiften hvis du ikke kan delta. Arrangørene kan foreta endringer som de anser som nødvendig, men vil informere om dette via nettside / Facebookside. Ved en eventuell avlysning av løpet, vil ikke påmeldingsavgiften refunderes.

    5. Vi har eget Navy Race for kids, i aldersgruppen 4-13 år. (Se info lenger ned på denne siden)

    6. Navy Race er et arrangement for alle. Vi forventer god sportsånd, ser du en deltaker som trenger hjelp, så hjelp!

    7. Navy Race-deltakere som er påvirket av alkohol, eller andre ulovlige midler, vil bli diskvalifisert og bortvis. Vi anbefaler at man ikke inntar alkohol før man løper pga av sikkerhet og av hensyn til andre deltagere. Det er også mindreårige i løypa som vi må ta hensyn til.

    8. Ved deltagelse på NavyRace OCR samtykker du til at fotografier tatt av deg i tilknytning til arrangementet kan fysisk og digitalt distribueres og benyttes til promotering.

    9. Egne regler for SEAL og Elite kan leses her >>

    • Fasiliteter: Sekretariat og toaletter vil være godt merket inne på arenaen. Vannstasjon i startområder og etter 4 km.

    • Funksjonærer, sikkerhet og livreddere: Funksjonærer vil ha t-skjorter eller vester med Navy Race OCR logo på. Vi har kvalifisert sanitetspersonell (Norsk folkehjelp) på arrangementet. Det vil stå livreddere (Horten Svømmeklubb) på land ved alle vannhinder, i tillegg til dykkere (Anleggsdykk) i vannet ved KNM Narvik.

    • Klær og utstyr: Du kan gjennomføre løpet i vanlig treningstøy, men det er verdt å tenke på at du skal mye opp og ned av vannet. Da er det lurt å velge lette klær og fottøy som drenerer vann lett, slik at løpet ikke blir enda tyngre enn nødvendig. Det kan også være smart å kjøpe et par tynne gode hansker med god grepsoverflate for å beskytte hendene og få bedre grep. (Feks Mechanix-hansker er et rimelig og godt alternativ, og kan kjøpes på flere butikker, f.eks. XXL). Deltakere i SEAL-klassen trenger ikke medbringe egen vektvest, men vil få utlevert vektvest med vektplater som man benytter under løpet. (Denne låner man gratis, og returneres ved målgang)

  • Oppmøtested og tid:

    • Vi anbefaler å møte opp i god tid før løpet.

    • Innen start må barn og foreldre ha orientert seg om hvor og når løpet starter.

    Viktig info:

    • Det er veldig viktig at barna er klare til start på starttidspunkt slik at vi får satt igang puljene fortløpende!

    • Barna blir ropt opp/hentet etter pulje/lag og går samlet fra møteplass til start.

    • Mini-klassen får mulighet til å fraktes over kanalen ved hjelp av tau, svømmebrett eller SUP-brett. Om noen barn ikke vil i vannet så får de muligheten til å starte på hinder nr 2 men dette må gis beskjed om før klassen starter! Så blir disse fulgt til startstedet av en funksjonær.

    • Foreldre/foresatte får lov til å løpe ved siden av barna og hjelpe om ønskelig. Dette gjelder begge klassene.

    • Det vil være funksjonærer tydelig kledd Navy Race plagg i løypa (minimum 1 funksjonær på hvert hinder og flere funksjonærer underveis igjennom hele løypa) som passer på at alle løper riktig. Det vil også være spesifikk løypemerking for de ulike klassene, da løypa er noe lengre og mer avansert for de større barna.

    • Folkehjelpa og Redningsselskapet vil være på plass under hele løpet.

    • WC på stedet.

    Regler for KIDS:

    1. Alle deltakere på Navy Race KIDS forplikter å sette seg inn i reglementet, og følge det.

    2. All deltakelse er på egen risiko. Navy race som arrangør frasier seg alt ansvar for deltaker og dennes utstyr. Deltakerne bør ha forsikring som dekker dette.

    3. Løypa vil være tydelig merket, og det vil være funksjonærer som veileder gjennom hele løypa. Følg anvisninger fra disse. Funksjonærene har t-skjorter som viser tydelig at de er våre representanter.

    4. Påmeldingen er bindende, dvs at vi ikke betaler tilbake påmeldingsavgiften hvis du ikke kan delta. Arrangørene kan foreta endringer som de anser som nødvendig, men vil informere om dette via nettside/Facebookside. Ved en eventuell avlysning av løpet, vil kun påmeldingsavgiften refunderes.

    5. Navy Race er et arrangement for alle. Vi forventer god sportsånd, ser du en deltaker som trenger hjelp, så hjelp!

    6. Navy Race-deltakere som er påvirket av alkohol, eller andre ulovlige midler, vil bli diskvalifisert og bortvis.

    7. Ved deltagelse på NavyRace OCR samtykker du til at fotografier tatt av deg i tilknytning til arrangementet kan fysisk og digitalt distribueres og benyttes til promotering.

    • Helsingør is a charming coastal town known for its maritime character, idyllic beaches and historic Kronborg Castle.

    • Complete your Navy Race experience with a comfortable stay at the Konventum Hotel, just a short drive from the course.

    • The hotel offers modern rooms, scenic surroundings and delicious food that gives energy to both participants and spectators. Perfect for those who want to combine the race with relaxation and fun in beautiful Helsingør. Limited number of rooms so here it is important to be early!

    • Book your stay HERE today and get ready for an unforgettable Navy Race weekend!


LØYPEKART HELSINGØR KOMMER SNART!

Praktisk info
HOPP mot KREFT

    • Fredag 22. mai 2025

    • Hopp fra Albueskjell

    • Støtt kreftsaken

    • Hent ut startnummer til NavyRace OCR

    • Få gjennomgang av løypa

    DETALJER OG PROGRAM 2025:

    • Kommer snart!

    • Fredag 1. august 2025

    • Hopp fra KNM Narvik

    • Støtt kreftsaken

    • Hent ut startnummer til NavyRace OCR

    • Få gjennomgang av løypa

    DETALJER OG PROGRAM 2025:

    • Kommer snart!

    • Ingen påmelding. Bare å møte opp!